Welkom wijnliefhebber!

Aanmelden Nieuwsbrief

Al 70.000 mensen gingen u voor!

Klantbeoordelingen

Ruilen en retourneren


Klachtenprocedure
Bent u ergens niet tevreden over? Dat vinden wij erg vervelend. Klanttevredenheid staat hoog bij ons in het vaandel. De Wijnbeurs doet dan ook haar uiterste best om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Vindt u dat uw klacht niet juist is afgehandeld? Dan kunt u uw klacht indienen bij de directie van de Wijnbeurs.


Heeft u een klacht?
Heeft u een klacht over de service of de producten van de Wijnbeurs? Dan adviseren wij u om deze eerst voor te leggen aan de klantendienst. Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar op het telefoonnummer 070 233 794. U kunt ook een e-mail sturen naar klantendienst@wijnbeurs.be.

Bezwaar indienen bij de directie van de Wijnbeurs
Na het ontvangen van de reactie van de klantendienst heeft u 6 weken de tijd (gerekend vanaf de datum van de reactie van de klantendienst) om een brief naar de directie te sturen. Het is van belang dat u in de brief de volgende informatie duidelijk weergeeft: uw naam, adres en telefoongegevens, een heldere omschrijving van uw klacht en - indien van toepassing - uw rekeningnummer.

Reactie binnen 14 dagen
De directie van de Wijnbeurs streeft ernaar zo snel mogelijk schriftelijk te reageren. U ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een reactie.

Geschillencommissie BeCommerce
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die de Wijnbeurs u biedt, kunt u een klacht indienen bij de BeCommerce. Ga voor meer informatie over deze procedure naar deze link. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.


Terugstorten bedrag
Mocht u de wijn willen terugsturen en heeft u de bestelling al betaald? Dan storten wij het geld terug op de rekening waarmee u de betaling deed. De betaalde verzendkosten zijn voor uw eigen rekening wanneer het om een gedeeltelijke retour gaat. Indien u de volledige aankoop retourneert, krijgt u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten voor de heenzending vergoed.

Zodra de wijn bij u is opgehaald dient u per e-mail of telefonisch de van PostNL Pakketten BelgiŽ ontvangen barcode(s) door te geven aan de klantendienst. Deze gegevens zijn nodig om de terugbetaling of vervangende wijn in orde te kunnen maken. Na ontvangst en verwerking van uw retour, zal uw geld aan u terug gestort worden. Dit duurt maximaal 14 dagen.
 

Herroepingsrecht
Bent u niet tevreden over uw keuze of wilt u toch een andere wijn? Dan kunt u naast onze 100% proefgarantie waarmee u uw bestelling gratis kunt retourneren door een afspraak te maken met de klantendienst om de wijnen op te laten halen, ook gebruik maken van het wettelijk bepaalde herroepingsrecht. De wijn dient steeds in originele verpakking terug te worden gestuurd.


Wat is het herroepingsrecht?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping bij de algemene voorwaarden, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping 
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Download hier het modelformulier herroeping.

 
100% proefgarantie
De Wijnbeurs garandeert de kwaliteit van al haar wijnen. Mocht een wijn toch niet aan uw verwachting voldoen, dan krijgt u deze zonder problemen terugbetaald tot een jaar na uw bestelling of een jaar na het op dronk komen van de wijn. Enkel de gefactureerde verzendkosten blijven bij terugname verschuldigd. Lees meer over de 100% proefgarantie.


Wijn retour sturen
Uw bestelling is geleverd, maar voldoet niet helemaal aan uw verwachtingen? Of zijn er tijdens de transport flessen kapot gegaan? Neem dan contact op met de klantendienst en maak een afspraak om de wijn op te laten halen. Het bedrag wordt binnen vijf dagen op uw rekening teruggestort.


Bestelling annuleren of wijzigen
Wilt u onverhoopt uw bestelling wijzigen of annuleren? Wij adviseren u dan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantendienst. Wanneer de order nog niet verwerkt is, heeft u recht op volledige terugbetaling van alle gemaakte kosten, ook de bezorgkosten en tegoedbonnen. Helaas kunnen wij uw bestelling niet meer wijzigen als wij deze verwerkt hebben. Wel kunt u natuurlijk uw wijn nog gewoon retourneren. 

100% Proefgarantie

De Wijnbeurs garandeert de kwaliteit van al haar wijnen. Mocht een wijn niet aan uw verwachting voldoen, dan krijgt u die zonder problemen vergoed. U kunt uw wijn laten vervangen of geld terug ontvangen.
Meer over proefgarantie...

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag of is er iets niet duidelijk? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen. Hier vindt u alles over ruilen & retouren, wijn leveren, lidmaatschappen en nog veel meer.

Naar veelgestelde vragen...

de Wijnbeurs

De online wijnwinkel waar u al jaren eenvoudig kunt wijn bestellen. Met ruim 40 jaar ervaring en ruim 40.000 trouwe leden, de nummer 1 voor al uw wijnwensen.

Meer over de Wijnbeurs...

Bel direct de klantendienst

Google+