Welkom wijnliefhebber!

Aanmelden Nieuwsbrief

Al 70.000 mensen gingen u voor!

Klantbeoordelingen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag, opmerking of klacht? Wij helpen u graag verder! Hieronder vindt u een lijst met de meest gestelde vragen met betrekking tot de Wijnbeurs. Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met onze klantendienst. Zij staan graag voor u klaar. U kunt de klantendienst bereiken op werkdagen van 8:30 - 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 - 14:00 uur. Telefonisch op 016 980 108 of per e-mail op contact@wijnbeurs.be.
 
 

Premium lid en Lid

 

Betaalmethodes

 

Voor de echte wijnliefhebber



 

Over de Wijnbeurs


De Wijnbeurs

De Wijnbeurs selecteert en importeert al 40 jaar wijnen direct van de wijnboer. Via blinde degustaties worden de wijnen geselecteerd die u bij ons kunt bestellen. Hierbij vormen uw wensen en voorkeuren het vertrekpunt. Daarna zal ons proefpanel de eerste selectie wijnen maken. Hierna zal ons proefpanel én een klantenproefpanel het definitieve aanbod vaststellen.

Bij de selectie kijkt de Wijnbeurs niet naar etiketten of reputaties, maar wij letten puur op kleur, geur en smaak. Nadat de wijnen uit het land van herkomst zijn geïmporteerd, levert de Wijnbeurs ze bij u thuis af. Dat is pas optimaal gemak!

De Wijnbeurs koopt rechtstreeks van het Château. Hierdoor liggen de prijzen lager dan in de winkel. U heeft de mogelijkheid een wijn van Grand Cru-kwaliteit te ontwikkelen op uw eigen vat en tegen een scherpe prijs met het Vatencollectief.

 
Terug naar boven


De Wijnbeurs in 5 antwoorden
  1. Wat is de Wijnbeurs? 
    De Wijnbeurs is een online winkel voor wijnen met een uitgebreid assortiment op het gebied van rode wijnen, witte wijnen, rosé wijnen en champagne. De Wijnbeurs biedt meer dan alleen de verkoop van wijnen. U kunt bij ons terecht voor wijnabonnementen en het Vatencollectief. Bent u verzot op wijn? Dan is een lidmaatschap wellicht iets voor u. Als lid blijft u op de hoogte van de aanbiedingen en geniet u van vele extra's. Lees hier meer over de lidmaatschappen

  2. Wanneer is de Wijnbeurs opgericht? 
    De Wijnbeurs is opgericht in 1976 door de broers Hans, Piet en Paul Walraven in Nederland. Het idee was om rechtstreeks wijnen te importeren van de beste producenten voor particulieren, zonder tussenkomst van andere partijen. Voordat de wijn werd geïmporteerd werd er blind geproefd op kwaliteit. En dat is altijd zo gebleven. Zo wordt alleen de beste wijn geselecteerd. De Wijnbeurs heeft met zijn directe en originele benadering de wijnmarkt opengebroken. Meer dan 100.000 wijnliefhebbers zijn u voorgegaan en bestelden wijnen online. En nog steeds zijn wij altijd op zoek naar interessante wijnen, tegen onwaarschijnlijk lage prijzen. 

  3. Hoeveel mensen werken er bij de Wijnbeurs?
    Er werken meer dan 30 mensen bij de Wijnbeurs.

  4. Waar is de Beglische Wijnbeurs gevestigd?
    De maatschappelijke zetel van de Wijnbeurs is gevestigd in Lummen. Dit bescheiden kantoor is te klein om wijnen op te slaan. Daarom hebben wij een heel groot magazijn in het noorden van Nederland (Gorredijk), dat speciaal gebouwd is voor de optimale opslag van wijnen.

  5. Waarin onderscheidt de Wijnbeurs zich?
    Altijd een blinde selectie door ons proefpanel, 100% proefgarantie, compleet en groot wijnassortiment en bekende grote wijnen tegen lage prijzen.
 
Terug naar boven


Voordelen van de Wijnbeurs

Als klant van de Wijnbeurs profiteert u van vele voordelen:

  1. U bent verzekerd van kwaliteit. Alle wijnen zijn geselecteerd op kwaliteit door ons proefpanel.
  2. Wij kopen rechtstreeks wijnen van het Château. Dit is voor u voordeliger. 
  3. 100% proefgarantie: voldoet de wijn niet aan uw wensen, dan kunt u de flessen retourneren. 
  4. Snel en gemakkelijk: 6 dagen per week contact met de klantendienst
     
 
Terug naar boven  


Contactgegevens

Telefoon: 016 980 108 (op werkdagen van 8:30 - 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 - 14:00 uur)

Postadres:
Bosstraat 71 bus 3C
3560 Lummen

Bedrijfsgegevens
IBAN: BE69 3101 8946 9378
BIC: BBRUBEBB
BTW-nummer: BE0452.083.148
RPR Leuven

Social Media
Facebook-pagina De Wijnbeurs

 
Terug naar boven


Nieuwsbrief

Als eerste op de hoogte van zeldzame kisten Barbaresco, de restanten met Château-wijnen of de start van de Waanzinnige Wijn Vierdaagse? Meld u dan aan voor de Wijnbeurs-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle aanbiedingen vanuit de proefkamer. U kunt zich op elk gewenst moment weer uitschrijven. Uitschrijven kan via de link onderaan de nieuwsbrief, dit hebben wij na maximaal 2 weken verwerkt.

 
Terug naar boven

 

Ruilen en retourneren


Klachtenprocedure

Bent u ergens niet tevreden over? Dat vinden wij erg vervelend. Klanttevredenheid staat hoog bij ons in het vaandel. De Wijnbeurs doet dan ook haar uiterste best om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Vindt u dat uw klacht niet juist is afgehandeld? Dan kunt u uw klacht indienen bij de directie van de Wijnbeurs.

Heeft u een klacht?
Heeft u een klacht over de service of de producten van de Wijnbeurs? Dan adviseren wij u om deze eerst voor te leggen aan de klantendienst. Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar op het telefoonnummer 070 233 794. U kunt ook een e-mail sturen naar klantendienst@wijnbeurs.be.

Bezwaar indienen bij de directie van de Wijnbeurs
Na het ontvangen van de reactie van de klantendienst heeft u 6 weken de tijd (gerekend vanaf de datum van de reactie van de klantendienst) om een brief naar de directie te sturen. Het is van belang dat u in de brief de volgende informatie duidelijk weergeeft: uw naam, adres en telefoongegevens, een heldere omschrijving van uw klacht en - indien van toepassing - uw rekeningnummer.

Reactie binnen 14 dagen
De directie van de Wijnbeurs streeft ernaar zo snel mogelijk schriftelijk te reageren. U ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een reactie.

Geschillencommissie BeCommerce
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die de Wijnbeurs u biedt, kunt u een klacht indienen bij de BeCommerce. Ga voor meer informatie over deze procedure naar deze link. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 
Terug naar boven


Terugstorten bedrag

Mocht u de wijn willen terugsturen en heeft u al betaald, dan zullen wij het geld terugstorten op de rekening waarmee u de betaling deed. De betaalde verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Zodra de wijn bij u is opgehaald dient u per e-mail of telefonisch de van PostNL Pakketten België ontvangen barcode(s) door te geven aan de klantendienst. Deze gegevens zijn nodig om de terugbetaling of vervangende wijn in orde te kunnen maken. Na ontvangst en verwerking van uw retour, zal uw geld aan u terug gestort worden. Dit duurt maximum 14 dagen.

 
Terug naar boven


Herroepingsrecht

Bent u niet tevreden over uw keuze of wilt u toch een andere wijn? Dan kunt u naast onze 100% proefgarantie waarmee u uw bestelling gratis kunt retourneren door een afspraak te maken met de klantendienst om de wijnen op te laten halen, ook gebruik maken van het wettelijk bepaalde herroepingsrecht. De wijn dient steeds in originele verpakking terug te worden gestuurd.

Wat is het herroepingsrecht?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping bij de algemene voorwaarden, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Download hier het modelformulier herroeping.

 
Terug naar boven


100% proefgarantie

De Wijnbeurs garandeert de kwaliteit van al haar wijnen. Mocht een wijn toch niet aan uw verwachting voldoen, dan krijgt u deze zonder problemen terugbetaald tot een jaar na uw bestelling of een jaar na het op dronk komen van de wijn. Enkel de gefactureerde verzendkosten blijven bij terugname verschuldigd. Lees meer over de 100% proefgarantie.

 
Terug naar boven


Wijn retour sturen

Uw bestelling is geleverd, maar voldoet niet helemaal aan uw verwachtingen? Of zijn er tijdens de transport flessen kapot gegaan? Neem dan contact op met de klantendienst en maak een afspraak om de wijn op te laten halen. Het bedrag wordt binnen vijf dagen op uw rekening teruggestort.
 

Terug naar boven

 

Premium lid en lid


Premium lid
 

Als premium lid van de Wijnbeurs profiteert u van speciale privileges. Zo krijgt u altijd gratis verzending en u krijgt ook als eerste de beste aanbiedingen. Als premium lid ontvangt u daarnaast ook altijd ¤0,50 korting per fles, u krijgt het tijdschrift 'de Wijnkoers' thuis geleverd en betaalt u geen verzendkosten. Lees hier meer over de voordelen en word lid!

Lid

Als lid van de Wijnbeurs profiteert u van speciale privileges. Zo krijgt u altijd korting op uw bestelling, gratis verzending vanaf 18 flessen en u krijgt ook als eerste de beste aanbiedingen. Als lid ontvangt u daarnaast ook altijd ¤0,50 korting per fles. Lees hier meer over de voordelen en word lid!

 
Terug naar boven

 

Uw bestelling


Bestelling plaatsen

Stap 1: Plaats de gewenste wijnen in uw winkelwagen
Ga naar de wijn van uw keuze en klik op de knop 'In winkelwagen'. Heeft u alle wijnen van uw keuze in de winkelwagen geplaatst? Ga dan naar 'Mijn winkelwagen'. Hier kunt u eventueel nog het aantal flessen wijzigen, een waardebon inwisselen en lid/premiumlid worden. Alle bedragen zijn inclusief BTW.

Stap 2: Persoonlijke gegevens invoeren
Om uw bestelling te kunnen verwerken vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Heeft u al een account bij de Wijnbeurs? Log dan gemakkelijk in met uw e-mailadres en wachtwoord. U hoeft uw gegevens niet opnieuw in te voeren. Wilt u uw wijnen laten bezorgen op een ander adres dan het factuuradres? Vink dan de optie 'Afwijkend Factuuradres' aan en voer de gewenste gegevens in.

Stap 3: Betaalwijze kiezen
Selecteer met welke methode u wilt betalen: direct met Bancontact of creditcard online of achteraf per factuur. Klik op de knop 'Bestelling afronden' om uw bestelling te voltooien. U ontvangt een e-mail ter bevestiging.  


Terug naar boven


Bestelling annuleren of wijzigen

Wilt u onverhoopt uw bestelling wijzigen of annuleren? Wij adviseren u dan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantendienst. Wanneer de order nog niet verwerkt is, heeft u recht op volledige terugbetaling van alle gemaakte kosten, ook de bezorgkosten en tegoedbonnen. Helaas kunnen wij uw bestelling niet meer wijzigen als wij deze verwerkt hebben. Wel kunt u natuurlijk uw wijn nog gewoon retourneren. 


Terug naar boven

 

Betaalmethodes


Welke opties bieden wij?

Bancontact
Via Bancontact kunt u snel en gemakkelijk online betalen. Heeft u een rekening bij een Belgische bank die online bankieren aanbiedt, en heeft u dit ook geactiveerd, dan kunt u online betalen. Via Bancontact en Maestro betaalt u snel,veilig en gemakkelijk online.

Factuur
De factuur ontvangt u een aantal dagen na ontvangst van de wijn per email (of per post indien uw emailadres niet gekend is) en kunt u dan voldoen. Heeft u besteld via een advertentie in een krant of tijdschrift? Ook dan ontvangt, u enkele dagen na de bezorging van uw wijn, per email (of per post indien uw emailadres niet heeft ingevuld) een factuur.

Bestelt u voor de eerste keer op factuur en is het bedrag hoger dan ¤ 100? Dan vragen wij om een aanbetaling, dit verzoek ontvangt u per e-mail. Zodra u de aanbetaling heeft voldaan, zullen wij overgaan tot de uitlevering. Let op: Uw aanbetaling staat pas zichtbaar na 2-3 werkdagen op onze rekening. Indien u sneller uw bestelling in huis wenst raden wij aan om te kiezen voor bancontact of creditcard als betaalwijze.

Wilt u uw factuur betalen? U kunt het bedrag overmaken onder vermelding van uw factuurnummer en klantnummer naar de Belgische Wijnbeurs:
IBAN: BE 69 3101 8946 9378 
BIC: BBRUBEBB

Creditcard
Bij de Wijnbeurs kunt u betalen met uw American Express, Mastercard of Visa creditcard. U betaalt veilig online, via een beveiligde (SSL) omgeving. Uw creditcard-gegevens worden niet door ons opgeslagen. Zodra wij uw creditcard gegevens herkend hebben zullen wij uw bestelling verwerken. Deze verwerking vindt meestal dezelfde dag nog plaats.

 
Terug naar boven

 

Voor de echte wijnliefhebber


Wijn Service

Bent u ook zo gek op uw favoriete wijn? Zou het dan niet makkelijk zijn dat u deze altijd in huis heeft? Neem dan een abonnement op de Wijn Service! Met de Wijn Service heeft u altijd uw favoriete wijn in huis tegen extra voordelige prijzen. Ook ontvangt u gratis levering en vanzelfsprekend geldt ook hier de 100% proefgarantie. Lees hier alles over de voordelen en abonnementen die wij met de Wijn Service aanbieden.  


Terug naar boven


Vatencollectief

Wij nodigen u graag uit om te doen aan het Vatencollectief. Hoe werkt het? Heel simpel! U reserveert vooraf vatruimte voor uw favoriete wijnmodel(len). Onze wijnexperts ‘gaan de boer op’ en blijven net zo lang zoeken totdat ze de meest veelbelovende wijn van de oogst voor u hebben gevonden. Vervolgens laten ze de geselecteerde wijnen een ‘Grand Cru’ opvoeding van 12 maanden ondergaan op deels nieuwe eiken vaten. Begin juli worden de winnende wijnen en hun prijzen bekendgemaakt. Pas dan beslist u of u de wijn gaat kopen of niet. De uiteindelijke leverdatum is per wijn verschillend. Wilt u graag meer weten over het Vatencollectief? Lees dan hier verder!

 
Terug naar boven

 

Levering


De best mogelijke aflever service

Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel en efficient mogelijk te leveren. Onze wijnen worden bij u afgeleverd door PostNL. PostNL werkt met het Track&Trace-systeem. Daarmee kunt u inzien welke dag de koerier uw bestelling komt afleveren. De Track&Trace-code ontvangt u per e-mail.

PostNL levert 5 dagen per week op het door u gekozen adres. Van dinsdag t/m zaterdag leveren zij van 08:30 – 21:30. Door middel van uw Track&Trace code kunt u zien op welke dag uw bestelling geleverd zal worden. Dit is indicatief, en hier zijn geen garanties aan verbonden.

Bent u niet thuis op het moment dat PostNL voor uw deur staat? Dan zal de koerier uw bestelling bij de buren proberen te leveren en laat voor u een bericht achter in de brievenbus. 

Uw bestelling wordt 2 keer bij u of uw buren aangeboden zonder succes? Dan zal de bestelling retour gaan naar de Wijnbeurs. Onze klantendienst zal dan contact met u opnemen.

 
Terug naar boven


Levertijden

Als u op maandag tot en met vrijdag bij ons voor 14:00 uur bestelt, wordt uw wijn nog dezelfde dag door ons verwerkt en verzonden, en heeft u uw wijn de volgende dag in huis. Als u op vrijdag na 14:00 uur of in het weekend uw bestelling plaatst, dan wordt uw wijn op dinsdag geleverd. Uw wijn wordt veilig en snel geleverd door PostNL. Uw bestelling wordt geleverd op elk door u gewenst adres: bij u thuis, op uw werk, of op een ander adres. Zo kunt u nóg eerder genieten van uw wijn!

 
Terug naar boven


Verzendkosten

Verzendkosten
Bij de Wijnbeurs betaalt u voor het leveren van uw bestelling ¤5,95, ongeacht het aantal dozen dat u bestelt. Het komt voor dat er geen verzendkosten worden verrekend tijdens een aanbieding. Dit zal duidelijk bij de actie of wijn worden vermeld, alsmede de eventuele kortingscode die daarvoor gebruikt dient te worden.

Gratis levering
Premium leden en leden genieten van voordelen bij de Wijnbeurs. Zo zullen alle wijnen gratis geleverd worden voor Premium leden. Als lid krijgt u uw bestelling gratis thuis geleverd vanaf 18 flessen.

 
Terug naar boven


Leveren in het buitenland

Wij leveren enkel in België met PostNL Pakketten België. Mocht u op een adres in Nederland willen laten leveren, dan kunt u bestellen via www.wijnbeurs.nl.

 
Terug naar boven


Onvolledige bestelling

Bestelling niet compleet
Het kan voorkomen dat niet alle wijnen meer op voorraad zijn, vooral tijdens een actieperiode. Als u meerdere wijnen heeft besteld, zullen wij de wijn uitleveren die op dat moment leverbaar is. Onze klantendienst neemt contact op per e-mail over de rest van uw bestelling, deze zal op een later moment worden geleverd. Uiteraard betaalt u maar één keer verzendkosten.

Cadeaus
Tijdens aanbiedingen kunnen wij cadeaus aanbieden. Het kan zijn dat deze cadeaus op een later tijdstip afgeleverd worden dan uw wijn. U ontvangt de cadeaus dan apart, uiteraard betaalt u hiervoor geen verzendkosten.

 
Terug naar boven

 

Klantendienst


Bereikbaarheid

Onze klantendienst is bereikbaar via telefoon 016 980 108, e-mail en chat tijdens de volgende openingstijden:
Maandag tot en met vrijdag 08:30 - 17:00 uur
Zaterdag 10:00 - 14:00 uur
Zondag gesloten

 
Terug naar boven


Klachten

Onze excuses! Als u dit leest, bent u ergens niet tevreden over en dat spijt ons. Klanttevredenheid staat namelijk hoog bij ons in het vaandel. Helaas kunnen er soms fouten gemaakt worden, maar die zijn er om opgelost te worden. Heeft u een klacht, stuur dan een e-mail naar klachten@wijnbeurs.be. Wij zullen binnen 48 uur contact met u opnemen en uw klacht in behandeling nemen.

 
Terug naar boven


Vragen/tips

Onze klantendienst helpt u graag wanneer u vragen of opmerkingen heeft. Zo kunt u ons bereiken: 
Bellen: 016– 980 108
Mailen: contact@wijnbeurs.be
Schrijven: 
De Wijnbeurs
Bosstraat 71 bus 3C
3560 Lummen

Onze Facebook-pagina

Op zoek naar een wijn die u niet op onze website kan vinden? We horen het graag van u. En dat niet alleen, maar we horen ook graag uw mening en ideeën over het Vatencollectief, de lidmaatschappen, de wijnservices.... Suggesties zijn altijd meer dan welkom. Mail uw tips gerust door.


Terug naar boven

100% Proefgarantie

De Wijnbeurs garandeert de kwaliteit van al haar wijnen. Mocht een wijn niet aan uw verwachting voldoen, dan krijgt u die zonder problemen vergoed. U kunt uw wijn laten vervangen of geld terug ontvangen.
Meer over proefgarantie...

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag of is er iets niet duidelijk? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen. Hier vindt u alles over ruilen & retouren, wijn leveren, lidmaatschappen en nog veel meer.

Naar veelgestelde vragen...

de Wijnbeurs

De online wijnwinkel waar u al jaren eenvoudig kunt wijn bestellen. Met ruim 40 jaar ervaring en ruim 40.000 trouwe leden, de nummer 1 voor al uw wijnwensen.

Meer over de Wijnbeurs...

Bel direct de klantendienst

Google+